This site uses only proprietary and third party technical cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. I agree I want to find out more
Browse the Department site:
Browse the Teaching site:

News - Mathematics and Applications Area

This page shows all the news published on the DISIM website. Use the links below to read only a specific news section.

[info]Archived News

Avviso della Biblioteca: Accesso gratuito agli ebooks e alle Research Encyclopedias della Oxford University Press

Link di riferimento: 

https://www.univaq.it/section.php?id=1225

Avviso della Biblioteca: Accesso gratuito alle collezioni di ebooks Taylor & Francis

Link di riferimento:

https://www.univaq.it/section.php?id=1225

Sondaggio - residenzialità studenti 2020 (scadenza 30 Aprile)

Link di riferimento:

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=fIrwndcxJECbpl7V76waAYsXoRDjw1xChklY1KTsyeJUNlNHNTJNSkdLMkVCRTlBT0lVQkJSSTRDRy4u

Sondaggio studenti e sport - Centi Colella (scadenza 30 Aprile)

Link di riferimento: 
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=fIrwndcxJECbpl7V76waAYsXoRDjw1xChklY1KTsyeJUREtUSlBWTVk1NDRNOVFRWVVPOTBCSDRUTi4u

Posizione Jiunior Web developer a L'Aquila

Segnalo l'avviso di ricerca lavoro presso nel territorio del Comune dell'Aquila: https://www.gigroup.it/offerte-lavoro-dettaglio/lavoro-laquila-junior-web-developer/?jobid=1587374725522&fbclid=IwAR0WY_NWE22jYFwb05M6KmfetiFdjey7O6MDnO3LIUL_iDemFbURVaIgC3c Junior WEB Developer La risorsa scelta, verrà inserita nel Team di Sviluppo e, nello specifico, si occuperà dell’attività di programmazione con tecnologie legate all'ambito Web. La risorsa verrà quindi coinvolta su progetti di manutenzione e implementazione portali e applicazioni dei Comuni. Si offre ambiente dinamico con opportunità di formazione e crescita professionale. Requisiti: - Laurea in Ing. Informatica, informatica o affini - Conoscenza dei processi di...

Course Financial Data Analytics and Investment Data Driven Decisions (Integrato)

Today lessons complete the course. Students who did not attend the course and are willing to give the exam, having regularly enrolled for it at the Registar, are urged to contact the instructor in view of their installing on their own computer of a free licence of the programming language Gauss of Aptech, necessary to give the written/practice examination. 

Avviso della Biblioteca: Accesso agli ebooks Elsevier

Accesso agli ebooks Elsevier nel seguente link:

https://www.univaq.it/section.php?id=1225
 

Avviso della Biblioteca: Accesso gratuito a centinaia di Textbooks di Springer Nature

Link di riferimento: 

https://www.univaq.it/section.php?id=1225

 

Avviso per posizione di ricercatore a tempo determinato presso il Laboratorio RaSS del Consorzio CNIT

Si segnala il bando per una posizione da ricercatore a tempo determinato presso il Radar and Surveillance Systems (RaSS) Laboratory (sede Pisa) del Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni (CNIT):

https://www.cnit.it/wp-content/uploads/2020/04/Avviso_20_2020.pdf

Development of a cognitive anti-flu environmental measurement device

Experimental master thesis opportunitiy in the field of cognitive perception and environmental safety. We offer the opportunity to carry out online internships for the acquisition of F-type credits and / or experimental master thesis for the design and implementation of an "edge-computing" device that can discriminate the presence of human subjects with influence in crowded environments. Preferred Curriculum: NEDAS of the Master in Computer Science, or Applied Data Science. Other DISIM master degree students can also apply for the thesis, proving that they have knowledge in the field of Artificial Intelligence in general, Machine Learning and data analysis. Interested students are invited to contact Prof. GIovanni De Gasperis by email to arrange an informal interview...
Tipologia: tesi di laurea magistrale
Prerequisiti: studente di magistrale del DISIM
Argomento: robotica cognitiva, intelligenza artificiale, machine learning