Best Paper Award 9h Intl Conf Power Electronics and Motion Control

The paper entitled “Super Twisting Sliding Mode Controller for PMSM fed with Multilevel Inverter for E-transportation” authored by Vidhi Patel, Concettina Buccella, Stefano Di Gennaro e Carlo Cecati of the Department of Information Engineering, Computer Science and Mathematics of the University of L’Aquila have received the Best paper award at the 9th International Power Electronics and Motion Control Conference (IPEMC2020-ECCE Asia), annually organized main event of Institution of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) in Asia-Pacific region (from India to New Zealand). The conference was supposed to be held during May 31- June 3, 2020 in Nanjing, China, but postponed to November 29 to December 2, 2020 and held via ZOOM platform. In the conference, 11 Plenary Speeches, 18 Tutorial and 620 scientific papers were presented. The awarded article proposes a propulsion unit for electric vehicles with permanent magnet synchronous motor powered by a multilevel converter and, in addition to the theoretical development of an innovative control technique, presents experimental results obtained through a system developed by DigiPower srl, Innovative PMI of L'Aquila.

Il lavoro intitolato “Super Twisting Sliding Mode Controller for PMSM fed with Multilevel Inverter for E-transportation” i cui autori sono Vidhi Patel, Concettina Buccella, Stefano Di Gennaro e Carlo Cecati del Dipartimento di Ingegneria e Scienze dell'Informazione e Matematica dell'Università degli Studi dell'Aquila ha ricevuto un Best Paper Award alla nona edizione della “International Power Electronics and Motion Control Conference” (IPEMC2020-ECCE Asia), principale evento del settore organizzato annualmente dall’Institution of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) nell’area Asia-Pacifico (dall’India alla Nuova Zelanda). La conferenza avrebbe dovuto tenersi a Nanchino, Cina, dal 31 maggio al 3 giugno 2020, rinviata a Novembre, si e’ tenuta dal 29 novembre al 2 dicembre 2020 sulla piattaforma ZOOM. Nel corso della conferenza sono state tenute 11 Plenary Speeches, 18 Tutorial e sono stati presentati 620 lavori scientifici. L’articolo premiato propone un gruppo di propulsione per veicoli elettrici con motore sincrono a magneti permanenti alimentato mediante un convertitore multilivello e, oltre che allo sviluppo teorico di un’innovativa tecnica di controllo, presenta risultati sperimentali ottenuti mediante un sistema sviluppato da DigiPower srl, PMI Innovativa di L’Aquila.